Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
eco-kalleLanbruk reprationshandbok

Någon som har en reprations/verkstadshandbok till Intrnational (case IH) 1055/955 el 1056 956, samt en till case IH Maxxum MX 100-135,el köpa kopierade sidor, 
2014-03-23 09:31
FörfattareSvarDatum
Pellemania Sv: Lanbruk reprationshandbok

Jag har verkstadshandbok till IH Maxxum på svenska till och med. 
2014-03-23 15:28
John Sv: Lanbruk reprationshandbok

Bok till 1056 finnes 
2014-03-23 22:25
eco-kalle Sv: Lanbruk reprationshandbok

Hej (Pelleminia) ja de de är bra då är frågan vill du sälja den i kopierade sidor el helst boken? mvh eco-Kalle 
2014-03-24 10:52
eco-kalle Sv: Lanbruk reprationshandbok

Hej (John)ja vad bra är den på svenska? skulle du vilja sälja kopierade sidor eller hela boken? mvh eco-Kalle 
2014-03-24 10:55
gunnar Sv: Lanbruk reprationshandbok

finns att köpa på www.oie.se 
2014-03-24 12:22
John Sv: Lanbruk reprationshandbok

Nej jag säljer inga kopior till någon som odlar ekologiskt! 
2014-03-24 21:50
eco-kalle Sv: Lanbruk reprationshandbok

John jag får nog tag på någon ändå,fortsätt ät billig besprutad mat om du tycker de ok,mvh 
2014-03-25 09:36
John Sv: Lanbruk reprationshandbok

Jag köper bara den allra dyraste och bästa maten och betalar man rejält då ska de fan bara ordentligt besprutat. Att hålla på med växtskydd är det absolut mest intressanta och roliga med att bedriva växtodlingsjordbruk. Jag skulle aldrig få för mig a tt äta någon av den undermåliga illaluktande svampangripna skiten som kallas "ekologiskt"  
2014-03-25 10:47
pravdan Sv: Lanbruk reprationshandbok

snart är domedagen kommen, kriget mullrar i öst, plöja åkern gör man med häst, landsbygden kommer att befolkas igen, stockholmarna flyr som råttor då skiten inte längre pumpas bort från toaletten, vattenkranen och butikshyllorna är tomma, bonden blir  den nya hjälten.    
2014-03-26 02:00
John Sv: Lanbruk reprationshandbok

Så vackert! men du får jobba lite till på rimmen "skiten" och "toaletten" rimmar lite dåligt... 
2014-03-26 09:28
O:1 Sv: Lanbruk reprationshandbok

man konstaterar att än lever knäppgöken! 
2014-03-26 20:19
eco-kalle Sv: Lanbruk reprationshandbok

John
Jag köper bara den allra dyraste och bästa maten och betalar man rejält då ska de fan bara ordentligt besprutat.de kan de säkert vara men vad säger du om giftrester i tex fullkornsvetemjöl(grahamsmjöl)men i skalad onyttigt vitt vete mjöl är min dre giftrester Att hålla på med växtskydd är det absolut mest intressanta och roliga med att bedriva växtodlingsjordbruk. Jag skulle aldrig få för mig a tt äta någon av den undermåliga illaluktande svampangripna skiten som kallas "ekologiskt" ,de kan  jag väl hålla med om men man får odla annat vete än tex växtförädlad knappt några blad väldigt låg höstvete för vete är väl den spannmålsgröda ni  duchar mest?,  
2014-03-27 11:34
John Sv: Lanbruk reprationshandbok

Höstvete är i princip ekologiskt jmf med potatis som man sprutar 20-30 gånger per odlingssäsong. Angående giftrester läste jag i Topagrar att det fanns mer giftrester i ekologiskt fullkornsmjöl. Med den kunskap som finns idag kan inte forskarna skilj a på vilka gifter som produceras av och på växten från de som brukar kallas växtskyddsmedel var slutsatsen.  
2014-03-27 14:23
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.