Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Francois de calvadosMårdson major modell E42

Har fått erbjudande att köpa en mårdson major E42,vad bör man ge för en sån i bruksskick? Det är en riktig fårskalle som säljer den så jag tror han begär på tok för mycket!!

Det hör till saken att startmotorn är defektiv men enl ägaren kunde det b estyras med ett spett och vildsvinsspäck på lagerbanan, låter enkelt annat än att få tag på svinet då men det blir nästa problem.

Tack på förhud!
/Frasse  
2013-12-13 22:22
FörfattareSvarDatum
getingen Sv: Mårdson major modell E42

jag har en liknande maskin som din, i veckan som var gick en av remskivorna på generatorn sönder (dom sitter paramelt monterade) nu ikväll drog jag en repa på asfalten utanför gården och gjorde några lördagslyft, då gick dom nya remskivorna sönder ig en, va fan kan det vara för fel ?   
2013-12-14 21:40
Frasse Sv: Mårdson major modell E42

Troligtvis har du monterat en remskiva med fel rotationsriktning, kolla på märkningen på pinionsträckarn för å se om du monterat den rätt.

Taklagsfest ska ni ha och välkammad utter!
/Frasse 
2013-12-15 22:01
jägaren Sv: Mårdson major modell E42

söker en mårdhund för att avla fram en bra grythund, någon som vet var, den får inte vara skotträdd eller ha  
2013-12-15 23:07
olivodling Sv: Mårdson major modell E42

någon som känner till den köldtåliga oliven från portogal, som lär klara vårt svenska blandklimat ? 
2013-12-16 20:57
Ford Anders Sv: Mårdson major modell E42

Det viktigaste med en Major är att den ska ha våffelmotor. 
2013-12-17 14:55
meken Sv: Mårdson major modell E42

våffelmotorn var en tidig hybrid mellan diesel/fotogen och gengas, tillverkades under koreakriget för asienmarknaden, några exemplar hittae till europa via inportörer i afrika, denna sälsynta våffelmotor ansågs vara utomordentligt lyckad eftsom kompr essionen var låg och den inte behövde någon kvalitetsolja i tråget, det gick att använda majsolja till nöds.  
2013-12-21 17:34
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.