Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
ErikSwedeloader

Någon som har erfarenhet om swedeloader? Hade tänkt ha den på Valmet 2005 med balgrip och lasta bal på släp. 
2008-01-30 22:29
FörfattareSvarDatum
handmula Sv: Swedeloader

va korkade ni är, en swedeloader är ju en bonde som handskyfflar gödsel. 
2008-01-31 15:46
zlatan Sv: Swedeloader

vad kostar en sån lastare? känns som det blir väldigt osmidigt. beror ju på hur mycket man ska köra. annars kan man ju sätta riktigt lastare på den ring runt till skrotar och sånt, den behöver ju inte va så stor om du bara ska köra balar. när vi tänk te sätta lastare på vår 2650 så skulle dom ta fästen från en ford ( tror det var 7700/7710 ) och bygga om.  
2008-01-31 16:28
T Sv: Swedeloader

http://www.swedeloader.se/

Jag har aldrig provat dem, men jag är lite skeptisk till dem. De blir ju i praktiken ganska klena, speciellt på en lite äldre traktor som inte lyfter så mycket i hydraulen. Kolla in diagrammet på deras hemsida och läs ut  hur mycket du kan lyfta med 2005:an. Sedan borde väl lyfthöjden vara något att tänka på. Den gamla sanningen "det du vinner i kraft förlorar du i väg" gäller ju fortfarande...  
2008-01-31 17:55
Erik Sv: Swedeloader

Dom kostar ju mellan 17 och 22. Men 2005 är ju rätt stark i hydraulen. Svårt och få fästen till 2005:an vad jag hört, fick man det kunde man ju låna lastaren från TL90 men kanske för kort och liten. 
2008-01-31 20:12
zlatan Sv: Swedeloader

en bra värkstad ´´bygger´´ fästen till dig av andra gammla fästjärn då det inte tillvärkas till 2650,2654,2005,2105. ( längre ).
 sen måste du ha en bred modell på lastaren så jag tror inte att en lastare från tl90:n passar. varför kör du inte med t l90:n om du har lastare på den?  
2008-01-31 21:05
C-J Sv: Swedeloader

Hej,

Sökte på swedeloader för att få lite info om vad alla andra tycker om sina... Är ju alltid kul att få andras åsikter med. 

Jag köpte den nya Mach II nu i år och måste erkänna att jag använt den mer än jag trodde.
Själv behöver man inte ly fta så mycket och då fungerar den utmärkt för t.ex. utfodring av balar och kan tänka mig att den är mycket bra när man lastar på släp på sommarn. För det lilla priset tycker jag personligen att den är värd varenda öre, känns onödigt att köpa en ny la stare för småhantering.

Tror även att den är bra som kompliment lastare när det är stressigt, ni vet ju alla hur det är att stå där när den enda lastaren på gården är upptagen eller trasig...

men men nog om mig, hoppas ni tänker om för enligt m ig är det en jävligt smart idé  
2008-12-10 19:53
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.