Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
E.AKöper batterier

Gamla batterier

Hej 

Jag köper gamla förbrukade batterier. Lastbil traktor och vanliga bilbatterier. 
Beroende på vikten på batterier så betalar jag från 2kr/kg och uppåt! Jag hämtar batterier i Skåne och Halland. Men har ni mycket batterier s å kan jag åka  dit och beroende på vart det är någonstans! 

Maila in namn adress och antal batterier så kontaktar jag er! 
Metallojarn@hotmail.com  
2013-01-26 18:28
FörfattareSvarDatum
batteripris Sv: Köper batterier

normalpris är 3 kronor kilot, köpa billigt idag va. 
2013-01-26 20:02
Erik Sv: Köper batterier

Battrepris om du ger 3 kr kg kan du komma och köpa allt av oss.
Kolla gärna börsen samt så kostar det köra och hämta gäller ha tillstånd för det också.
Men om man kör till skrotgård idag så ligger priset mellan 1.5 till 2,5 ring runt och fråga själ v.
  
2013-01-26 20:32
John Lenin Sv: Köper batterier

Jag sålde ett lass förra veckan och fick 2,8 kr kilot. 
2013-01-26 23:33
batteripris Sv: Köper batterier

vilken "börs" skall man kolla för att få ett seriöst pris, du nämner även något om tillstånd, har du ett sådant ? vem utfärdar dessa tillstånd ?
Känns ändå lite tufft att förlora en krona per kilo hos dig jämfört med vanliga 
knallar, mvh bp 
2013-01-27 18:28
John Lenin Sv: Köper batterier

Jag kan utfärda tillstånd för att ta hand om miljöfarliga blybatterier om det är någon som behöver. Tillstånden kostar 2500kr exkl moms. 
2013-01-28 11:16
Erik Sv: Köper batterier

Batteripris. 
Englands börsen följer vi och ligger ca 20 % under lma.
Samtidigt så ska du veta att man gör ju lite avdrag på priset då man själv kör och hämtar. där finns lite kostnader. Dollarn är inte så hög i heller nu.
Men som jag nämnde betal ar jag från 2 kr OCH UPPÅT allt beror på hur mycket man har och vart jag får köra är det nära mig och har en större mängd eller kommer in och väger hos mig så kan jag ge från 3,25 och uppåt.

Tillstånd? Vi har tillstånd för mellanlagra batteri samt  ADR för transporten.
Transporten från oss brukar vara de smält verk som köper sedan av oss.
Vi är ett svenskt företag med svensk reg nummer osv.

Johan Lenin: vad är det för tillstånd du pratar om? Som jag vet behöver du egentligen inget tillstå nd som privat person att mellan lagra upp till 10 ton.
Det ända kravet är godkända behållare (slutna där vätska inte kan rinna ut)  
2013-02-03 12:15
oljelund Sv: Köper batterier

köper du spillolja ? 
2013-02-03 16:17
filterberg Sv: Köper batterier

kanske du köper förbrukade filter också 
2013-02-03 17:16
John Lenin Sv: Köper batterier

För att man ska få hantera farligt avfall dit batterier räknas krävs i Sverige ett tillstånd. Har du inte detta tillstånd är det en olaglig verksamhet du bedriver. Jag utfärdar dessa tillstånd till de företagare som uppfyller kraven för hantering av  farligt avfall.  
2013-02-03 22:31
Erik Sv: Köper batterier

Olaglig verksamhet? Nä det tror jag inte då vi har haft inspektion av miljöverket.
Det är första gången jag hör att man måste ha någon sorts utbildning eller som du kan utfärda för mellan lagring.
Ge mig en hemsida där det står om det?
Finns enbar t några regler man måste följa för få hålla på och lagra. 
  
2013-02-05 09:50
John Lenin Sv: Köper batterier

Miljöverket!!?? vilket land befinner du dig i? Vänd dig till din länsstyrelse för att ansöka om tillståndet för hantering och transport av farligt avfall så får vi se om du håller måttet... 
2013-02-05 11:01
john stalin Sv: Köper batterier

företaget som utför transporten MÅSTE ha tillstånd för transport av farligt avfall, föraren MÅSTE ha ADR-utbildning.  det är inte så lätt att bli klippare inom återvinningsbranchen om man följer lagar och förordningar, som säljare av avfall har man k rav på sig att undersöka lagligheten hos uppköparen.

Träd fram med ditt organisationsnummer så vi vet om du är seriös.  
2013-02-05 11:30
Kjell Jeltsin Sv: Köper batterier

Du batteriklipparen om du inte får tillstånd av ditt miljöverk kan du prova att vända dig direkt till den svenske presidentens kansli. 
2013-02-05 14:09
bilpatteri Sv: Köper batterier

jag har 4 pallar med 3 kragar på varje, fyllda med traktor och bilpatterier, vart kan jag köra dom för bästa betalning, hälsningar esko koskinen 
2013-02-05 14:22
Robban Sv: Köper batterier

Jag har 12 kubik prima spillolja som du kan få köpa till ett bra pris Erik! 
2013-02-05 15:58
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.