Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Bosse HellströmSnöplog

Jag frågade tidigare om "Liten traktor" och fick bara några jönsiga svar. Vad annat att vänta sig av dyngsprättar.

Jag försöker en gång till. Har hittat en MF 575 4WD 78 på här på lantbruksnet men den saknar snöplog. 

Frågor: 
Är det en bra tr aktor ? Kända brister ? 
Vill gärna kombinera vägskrapa med snöplog dvs en som sitter bakpå traktorn men fungerar den typen bra jämfört med front monterad snöplog ?  
2012-12-13 08:10
FörfattareSvarDatum
mf Sv: Snöplog

det är en utomordentligt bra traktor utan kända brister, varför inte både plog i fram och en sidvinge som hänger i jordbrukslyften och manövreras med hydraulik, en kanon bra lösning som gör att du även kan ploga breda vägar. 
2012-12-13 08:13
John Sv: Snöplog

Köp inte ett sådant nymålat lik! Köp ett välskött exemplar istället! Traktormodellen är det väl inga större fel på men kolla så att snabbväxeln fungerar ordentligt (backen testet) Vändradien är väldigt stor på 4wd varianten men det gör kanske inget f ör din användning.  
2012-12-13 09:59
Bosse Hellström Sv: Snöplog

Tack för lite vettiga svar.

Backen testet. Hur går det till ? 
2012-12-13 11:26
John Sv: Snöplog

Kör uppför en rejält brant backe i en låg växel och snabbväxeln i läge hög. När du är mitt i backen trampar du ner kopplingen utan att röra bromsen är snabbväxeln frisk rullar traktorn inte baklänges en enda millimeter. 
2012-12-13 14:50
Bosse Hellström Sv: Snöplog

Tack John. Skall prova. 
2012-12-13 18:44
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.