Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
blåst-mulastorm/trädfall/krav/statsunderstöd

ja ja nu blåste det lite och snart hör vi väl gråtbönderna som skall ha statsunderstöd och mera bidrag, vi minns väl hur det var 2005. 
2008-01-20 19:03
FörfattareSvarDatum
Egon Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Japp nu kommer det alldeles strax jag är beredd på att höra på en massa snyfthistorier från personer som inte förstått att de är företagare. 
2008-01-20 21:02
Hebbe Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Stormfällda träd är en affärsrisk dom får ta....så jag hoppas dom inte gnäller i år 
2008-01-21 16:34
ruinerad Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

fan ta stormen nu har det blåst ner 400 kubik prima granskog för mig syd om borås, staten måste hålla oss skadelösa eftersom det är staten som tillåter vädreförändringen och därigenom har ansvaret. övriga skogsbönder som drabbats skriv in på denna si da och berätta hur eländigt det är, bry er inte om föregående inlägg för de begriper ändå inte vad en naturkatastof är.  
2008-01-21 16:39
Bidragsbonden. Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Vilka j-vla gnällspikar ni är!!!. 
2008-01-21 19:39
hebbe Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Som sagt.....är ju en affärsrisk att odla skog.....ta smällen o sluta gnäll om bidrag......jag säljer varmkorvar...skulle jag få bidrag om det skulle regna o blåsa så det inte kommer några kunder?? näää skulle väl inte tro det.... 
2008-01-21 20:01
skogslös Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Att et litet skitställe med 18ha produktiv skog där det ramlade 1600fub kunde ge 77000 skattefritt för lite snyft är väl inte dåligt. Numera skogslös men ej rådlös skaffat mobilt såg skär numer ut stora summor på andras skog som besökts av baggar o d yl.  
2008-01-22 00:12
lassse Sv: storm/trädfall/krav/statsunderstöd

Naturkatastrof är det när sådana som "ruinerad" tillåts bedriva skogsbruk! 
2008-02-06 09:42
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.