Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Davelösdrift

Lösdriftshall till köttdjur, räcker det med "jordgolv" eller bör det vara gjuten platta?  
2012-10-23 16:09
FörfattareSvarDatum
pellemania Sv: lösdrift

det beror på var du bor i sverige. får jag även fråga om du hade uppskattat att bo på ett hårt betonggolv. då är väl lite smetig jord att föfredra 
2012-10-24 18:46
Dave Sv: lösdrift

Själv hade jag ju lätt valt ett gjordgolv men sen tänker jag så här, det blir ett bra lager strö så det blir lite mjukare och rinner inte kisset ner i marken utan platta? Men det kanske inte är ett problem, meningen är ju att man ska byta ut ströet i bland?

Jag bor i mitten av sverige, det är en del minusgrader här men de brukar ju hålla värmen rätt bra!

Jag kanske kan ha dem i källaren... golvvärme?!..  
2012-10-25 09:59
pellemania Sv: lösdrift

kommunerna ser på saken olika i olika delar av landed samt baserar sin bedömning på vad du ska ha för djurslag. häst o får är lättare, nöt svårare. utegrisars hyddor flyttar du väl runt och då är det som det är. pinmket brukar förvisso inte rinna så  mycket om du har en väl fungerande djupströbädd. källaren tror jag inte på eftersom dom även ska ha lite dagsljus, lite frisk luft och så vill du väl inte har skit-lukt i huset.  
2012-10-25 16:32
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.