Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Jenny"Flytläge" på frontlastaren

Kanske en dum fråga men hur aktiverar jag flytläge på en Vreten-lastare när jag skall styra bort snön från ett ojämt underlag?

Lastaren är en nyare (2006) Vreten F14B med enspaksreglage. Sen så finns det en lite knapp på reglaget. Vad är den till? 

Tacksam för svar
/Jenny

  
2007-11-26 10:52
FörfattareSvarDatum
Jenny Sv: "Flytläge" på frontlastaren

Glömde att skriva att lastaren sitter på en jordbrukstraktor, New Holland TL 70 
2007-11-26 10:53
ANDERS Sv: "Flytläge" på frontlastaren

Dra spaken i sidled (åt dig oftast) så fastnar den i ett läge,flyt läge på tilt funktion.
Knapp är ifall du har 3e-funktion,tex hydraulisk skoplås eller uttag till någon grip eller nått! 
2007-11-26 14:44
Åbo Sv: "Flytläge" på frontlastaren

Såhär brukar det funka:
Skjut spaken förbi sänkläget, då stannar den i flytläge. Där kan du sedan tilta skopan genom höger-vänster om du behöver. Dra sedan tillbaka till normalläge och du är ur flytläget. 
2007-11-26 16:11
Jenny Sv: "Flytläge" på frontlastaren

Tack grabbar, jag skall prova!

Grejen är att jag skall testa att skotta snö från gårdsplanen utanför ridskolan. Grabbarna har lite roligt åt mig då skopan blir full med grus..

Jo, det finns uttag för hydraulslangar vid redskapsfästet så knappen  är nog till för att använda "3:e funktion".

mvh/Jenny  
2007-11-26 17:01
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.