Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
BörgeSolfångare

Hej! Har någon installerat solfångare från Solfångren i Viby? verkar vara riktigt bra grejer. Man gör ju av med en del varmvatten i mjölkrummet. 
2007-10-21 08:31
FörfattareSvarDatum
Börge Sv: Solfångare

glömde hemsidan www.karkulla.se 
2007-10-21 08:33
Johnny Sv: Solfångare

Om du gör av med mkt värme i mjölkrummet och har mjölkkylning sätt en plattvärmeväxlare på tankkylen som går till en ackumulatortank, så får du mkt gratis värme 
2007-10-27 20:39
Åtorparn Sv: Solfångare

En släkting har köpt av honom och det ska nog jag göra också. Kusinen eldade inte mycket i sommras så det är nog bra grejer med tanke på allt regnet.  
2007-11-12 20:56
Olsson Sv: Solfångare

jo det är bra saker! köpte ett par av solkungen för 2 år och 2 st till av vibyfirman i år för att få en större annläggning. när solen framme funkar det bra, men november verka bli skit men så är ju solen borta i ett par månader nu. var på bomässa här omveckan där kända stora firmor visade upp solfångare och de verkar inte ett dugg bättre än viby's. spelade dum och snackade med utställarna som verkligen inte tyckte om uppstickarna men dom är nog bara rädda för att konkurrensen ska ta kål på deras  vinster.  
2007-11-20 19:50
Gratis e gott Sv: Solfångare

Bara bra grejer från Vibyfångaren. Solcellerna och resten håller mycket hög kvalitet. Säljaren försöker inte heller bara pracka på en en massa saker utan ställer frågor om hur många man är i hushållet och vilka vanor man har.
Jag köpte en 300litersb eredare och frågade hur många solceller som behövdes. Svaret jag fick var "2-3 st, men börja med att köpa 2 och kolla hur det räcker till. Räcker det inte så köp en till". Det tycker jag är seriöst. Good is enough...   
2008-03-01 15:35
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.