Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
däckFramdäcken på fyrhjulsdrven traktor

min undran är varför vänder en del framdäcken på fyrhjulsdrvna traktorer så att ribborna lutar åt andra hållet?
även en del vänder bakdäcken också?
ärdet för att de nöts mer om man kör mycket på väg? 
2007-10-13 22:52
FörfattareSvarDatum
Ingvar Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Ja, dom nöts alltså mer om du har dom som vanligt...i synnerhet framdäck. 
2007-10-13 23:06
Gandalf Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Om man tittar så nöts yttersidan på höger fram mest pga att det partiet håller emot traktorns vikt då vägarna är bomberade.
Vill man då skifta utan att slå om däcken blir det ju automatiskt på dette vise. 
2007-10-14 09:24
Lars Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Om man kör mycket på asfalt så kan man få den effekten att varannan ribba på däcket nöts mer än de andra, har själv råkat ut för detta, om man då skiftar däcken mellan höger/vänster sida så att de hamnar "bak och fram" så slits de andra ribborna oc kså så att däcket blir jämnt igen.  
2007-10-16 22:37
Rasmus Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Är det därför min traktor "hoppar" fram när jag gör sakta, och vibrerar irriterande när jag kör fort? 
2007-10-26 07:38
Kasper Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Finns det lastare till BM 2654? MVH Kasper 
2007-12-06 19:40
Magnus Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

min motor är stum i en stor-nalle, jag var och lossade ett lass, kom tillbaka några dagar senare och då är motorn stum. nån som vet vad det kan vara? 
2008-06-29 13:29
Volvo T35/36 Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

är de någon som vet vad man kan få för en volvo T35/36 
2008-10-17 21:40
fredrik Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

ang.stum motor i stor-nalle,har det regnat?kan vara regn vatten som kommit in i någon cyl. 
2010-02-11 01:40
elijah roland Sv: Framdäcken på fyrhjulsdrven traktor

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudand e är 1 000,00 till valfri lånebelopp. Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få det här lånet, kontakta mig för mer information om låneprocessen, behandla lånevillkoren och hur lånet  överförs till dig. Jag behöver ditt brådskande svar om du är intresserad.  
2018-01-04 13:18
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.