Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
FreddanLedningsgator och elbolag?

Vill avverka ett femtital överståndare som står väldigt nära en upphängd elledning som går genom skogen. Samtliga träd står inom fallavstånd till elledningen. Vad har jag för möjlighet att be/kräva att nätägaren tar ned dem åt mig?
/Freddan
 
2007-10-04 08:46
FörfattareSvarDatum
Lainde Sv: Ledningsgator och elbolag?

Ring och fråga aktuellt elbolag.
Normalt sett, och som redan påpekat, så kommer de ut och fäller åt dig utan kostnad.
"Fäller du på", i egen regi så kan de kräva dig på skadestånd, och vill det sig riktigt illa så är karriären som skogsarbetare ö ver,,,, för gott!.   
2007-10-04 08:46
Kjelle Sv: Ledningsgator och elbolag?

Jag ringde mitt elbolag och fick hjälp utan kostnad.... Dom blir glada om dom får ta ned träd utan att behöva betala för dom. 
2007-10-04 08:46
Skogsola Sv: Ledningsgator och elbolag?

En förhandlingsfråga. Här har dom gjort så att de har närvarit under fällningen och vid behov hjälp till med vinsch och "attack". Är dom bara på plats så är fällningen på deras eget ansvar.Fäller du ensam och träffar ledningen så kan dom bli lite t ykna. 
  
2007-10-04 08:46
hobbybonde Sv: Ledningsgator och elbolag?

olika mellan olika bolag,en del fäller själva andra bara bevakar,men kontakta dom bör man göra.
 
2007-10-04 08:47
Michel Sv: Ledningsgator och elbolag?

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:21
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.