Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
LaindeBästa klingan till röjsågen?

Vilken röjklinga föredrar ni i normal resp grövre ungskogsröjning, och varför?.
XRT - Scarlett - Maxi,,, etc. 
 
2007-10-04 08:22
FörfattareSvarDatum
Skogsola Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Kör med Maxi just nu i grov underväxtröjning. Tycker att den är onödigt agressiv. Nyper fast ibland. 
 
2007-10-04 08:22
Lainde Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Har du provat "Scarlett" i grövre röjning, Ola?. 
 
2007-10-04 08:22
Skogsola Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Har inte provat. Kan väl ta nåra såna nästa gång det blir aktuellt. Nu har jag klingor som räcker till snön kommer. Men egenskaperna hos klingorna hänger väl mer på hur man filar dom än vad dom har för profil när dom är nya. 
 
2007-10-04 08:22
Lainde Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Gör det,,,prova en Scarlett, Ola, om du tycker att Maxin är för aggresiv.
Tycker det är stor skillnad bara mellan XRT och Scarlett och Maxin verkar vara snäppet värre, (har däremot aldrig provat någon vad jag kommer ihåg?).
Dock gillar jag den mjuk a gången på XRT men då kräver den mera underhåll om den ska skära bra. 
  
2007-10-04 08:23
hobbybonde Sv: Bästa klingan till röjsågen?

maxi tycker jag är bäst.dom spricker inte loka lätt.men skärförmågan beror nog mest på filning och skränkning 
 
2007-10-04 08:23
Jocke Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Jag kör med maxi. Tycker att den har bäst skärförmåga men a & o är ju ändå filning & skränkning 
 
2007-10-04 08:23
Michel Sv: Bästa klingan till röjsågen?

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:20
elijah roland Sv: Bästa klingan till röjsågen?

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudand e är 1 000,00 till valfri lånebelopp. Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få det här lånet, kontakta mig för mer information om låneprocessen, behandla lånevillkoren och hur lånet  överförs till dig. Jag behöver ditt brådskande svar om du är intresserad.  
2018-01-04 13:25
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.