Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
LennartProblem med NH 90 traktor

Hej, jag har problem med att traktorn slutat driva i framåt-läget Back-läge funkar med spaken till "Kopplingsfri fram-back" .när den läges i framläge så går det ca 5 sek. sedan slutar den driva (kopplar ur)Har någon varit ute för detta eller vet va d felet är tro ?  
2011-10-06 15:15
FörfattareSvarDatum
Nisse Sv: Problem med NH 90 traktor

Lågt oljetryck i kopplingen till fram-back beroende på slitage eller trasig tätning 
2011-10-06 22:48
Lennart Sv: Problem med NH 90 traktor

Jaha, fast det går alldeles utmärkt att backa ... 
2011-10-07 15:28
Pellemania Sv: Problem med NH 90 traktor

Då tycker jag att du ska satsa på att backa i fortsättningen 
2011-10-07 16:18
Pellemania Sv: Problem med NH 90 traktor

Det kom lite reklam i Lantbruk, du kan köpa en traktor (grön) med mekanisk fram och back. Det finns tydligen 400 sålda i Sverige. 
2011-10-07 17:20
sören Sv: Problem med NH 90 traktor

Börjar misstänka att Pellemania är stor aktieägare i Kellfri..... 
2011-10-07 20:26
Pellemania Sv: Problem med NH 90 traktor

Nej så är icke fallet. Jag har handlat där tre gånger och varit missnöjd alla gångerna. 1 st betesputs 10 ha, 1 st gruskratta alla pinnar av efter tre gånger på grusgången, grindar som jag aldrig fick väntade ett år och lyckades komma ur affären. men  traktor det kommer jag att handla där. Bara jag får pengar tillbaka på SAABen. Börjar misstänka att jag blir blåst.  
2011-10-07 20:34
Anders Sv: Problem med NH 90 traktor

Är det en TL90 eller TS90?
Låter som ett byte av fram/back spak!
Eller är det bara när du kör med vanlig kopplingen?
Sitter en vridpotensiometer och en klickkontakt vid kopplingspedal som ska ha en viss tid från du släpper kopplingen,är det inte d et kopplar den ur.  
2011-10-14 08:10
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.