Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
PellemaniaKellfri igen

Jag satt och åt lunch och tittade igenom reklamhögen från Kellfri. Ny traktor har jag tänkt mig till vintern. Jag blev så glad för tänk att det går att få en traktor med originalmotor i istället för att dom bytt ut den redan innan leverans i Skara. 1 2+4 växlar är inte illa det heller, har en gammal mf 178 och den har hög och låg, tre fram och 1 back har även för mig att det finns en spak som det står multipower på. Det har hänt mycket i teknikutveklingen på 40 år. AC, jo man tackar. Men det bäst a av allt är att det finns gott om reservdelar i Skara, det är ju bra när den går sönder.  Tur är också att det finns utbildad servicepersonal för troligtvis krävs speialverktyg för att skruva på den när så kommer att behövas. Fordonsregistrering är  inte det standard eller är det något exklusivt för Kellfri traktorer? Däremot är jag lite skeptisk till det där med pålitlig prestanda med tanke på betesputsen jag köpte och körde 10 ha med innan det var dags för nästa ägare att ta över.

Nu får vi  hoppas att redaktören inte tar bort detta inlägg med tanke på reklamintäkter då jag önskar respons på mina tankegångar.  
2011-09-10 12:44
FörfattareSvarDatum
kellfis Sv: Kellfri igen

passar det inte kan du väl handla på något annat ställe, bondtölp 
2011-09-11 07:20
Nöjd Kund Sv: Kellfri igen

Jag har köpt det mesta grejerna till min gård från Kellfri och jag är jättenöjd med bemötandet när jag vill reklamera meskiner eller när det gäller andra garantiåtgärder när maskinerna inte håller vad som lovas. Sen att man får sälja maskinen efter d en gått 10 ha är ju bra för då kan man köpa en ny och hålla sig med fräsch maskinpark.  
2011-09-11 09:10
micke Sv: Kellfri igen

man får ju vad man betalar för när man köper av kellfri. inga kvalitets priser direkt. (kellfri den dåliga bondens bästa vän) 
2011-09-27 22:05
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.