Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Mikael Bäcköinternational 584 årsm-78 hjälp!!

hej hej har köpt en ih 584, problemet är att om man lägger i en växel och kör framåt likaså bakåt går den fint, tills man trycker ner kopplingen och återigen ska starta på samma växel så är det precis som den hoppar ur? någon mer än jag som vart utfö r detta, eller har en aning? skulle kunna tänka mig att problemet ligger i snabbväxlen. ? 

Tacksam för svar!   
2011-05-30 23:06
FörfattareSvarDatum
bonde Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

Jag hade samma traktor för 20 år sedan.Det hände aldrig på den.Men jag har har haft 1486 ochpå den hände detta fel.En lantbr.i samma trakt hade en 585 ih,och det hände på den.Såjag vet var felet är. Växlingen sitter med spakar på sidan, till höger.En  massa länkstag före de går in i växellådan. Det är sjusteringen på dessa stag utanför växellådan som är fel.Inget fel inne i växellådan.Men är stagen fel griper inte kuggarna in i varandra inne i växellådan och den kastar spaken ur läge.  
2011-05-31 06:26
Mikael Bäckö Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

tack bonden!
 vill bekräfta av ditt svar att, mina växelspaks reglage sitter på vänster sidan. och jag gjorde en tur idag och den går kanon på alla växlar slirar inte koppling överhuvudtaget, Men lägger jag i en växel, kör iväg och ska växla upp en  växel och trycker ner kopplingen för att växla upp, släpper upp kopplingen då tappar den växlen, då får jag trycka ner kopplingen hålla den nere i ca 3sekunder släpper upp den sakta då drar den iväg igen... Spaken flyger inte upp, men du menar att de n tappar i någon bussning alt länkstag drev innan/ I växelådan? 

jätte tack för svaret än så länge, personer som dig är guld!!  
2011-05-31 21:36
Egon Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

HAHA du har köpt en ih. Vad tänkte du då? Just de, du tänkte dig inte för alls. =) 
2011-05-31 22:13
Egon Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

IH det är fina grejer och speciellt USA modellerna är riktigt snygga 
2011-05-31 23:02
bonde Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

Jag hade fel när jag sa att växelspakarna satt till höger.Det är till vänster de sitter.Men mitt svar på felet är det samma.Kolla länkstagen innan de går in i växellådan. 
2011-06-01 06:31
Spettpelle Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

Japp håller med bonde,hade en sån traktor,köpte den ny 81 med lastare.Tur jag hade en kompis som jobbade som mek på lantmännen,han fick justera om växellänkgaget många gånger,blir mycket växlande med lastare så detta fel kom ganska snabbt,blir sällan  nåt fel i växellådan på dessa modeller  
2011-06-01 06:51
knut Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

hej mikael är det snabbväxel på din traktor så är felet i frihjulet före snabb växelen som släpper har renoverat det på min för det hände likadant som du beskriver .ock det var inte billigt. så var felet när du köpte traktorn så lämna så häv köpet  
2011-06-01 08:51
mikael bäckö Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

Tack alla som kommit med jätte tips!!

 lämna tillbaka är inte att tänka på gav inga astronomiska summor för traktorn, Men börjar med att kolla länkagen och detta, för han går kanon fint i överväxlen, men annars får jag bita i sura äpplet och riva  ner lådan, och göra iordning detta,  för när detta är ordnat är jag helt övertygad om att jag har en bra traktor så länge ja har behov av det, obs att jag inte har en gård utan kör lite ved på kärra. Men någon som har priser på delar och alternativet  vart man ska köpa? och gör det jätte illa vid traktor detta här? 

Och så vil jag tacka alla för bra tips och svar :) Hoj    
2011-06-01 19:04
knut Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

www.oie.se . har inte allt men en bra början 
2011-06-02 08:20
knutta Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

eller ikea 
2011-06-05 20:55
kent Sv: international 584 årsm-78 hjälp!!

har en likadan 584 med samma problem att växeln hoppar har du justerat växelstagen eller var det något annat problem 
2011-11-10 13:51
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.