Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Rolf LennartssonVeteranmotor.

Har kommit över en stationär motor som heter Dennis.
Den har troligen varit monterad på en traktordragen självbindare
eller tröska då den är kopplad till en växellåda med två utgående
axlar med olika varvtal och med kedjedrev på.
Motorn är encyli ndrig sidventil på c:a500-600 kubik,cylinder/topp
är i ett gjutet i ett stycke,två olika uttag för startveven,en på
vevaxeln en på kamaxeln.Den har magnettändning men inte någon
varvtalsregulator.
Jag har en del veteranmotorer men denna har jag a ldrig varken sett eller hört talas om Dennis.
Finns det någon som vet eller kan något om "Dennis"så snälla hör av er,
all informtion jag kan få är för mej guld värd.  
2007-09-07 08:46
FörfattareSvarDatum
Lainde Sv: Veteranmotor.

Prova med "Rubens". 
http://www.rubens.se/index_se.html

Har du tur så kanske de kan hjälpa dig?, eller åtminstonde hänvisa dig till någon som vet mer om "Dennis".

 
2007-09-07 08:47
Motormannen Sven Sv: Veteranmotor.

jag har haft större cylinder gräsklippare som funnits på bl a fotbollsplaner och den hette dennis, va rätt vanlig på 50-60 talet. 
2008-03-24 19:04
janne s Sv: Veteranmotor.

din motor kommer från en dennis gräsklippare  dennis köpte motorer fån petter och satte sitt namn på motorerna ofta med en stor blank skylt. dennis är en mycket gammal tillverkare av gräsklippare 
2013-07-29 19:06
Michel Sv: Veteranmotor.

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:13
elijah roland Sv: Veteranmotor.

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudand e är 1 000,00 till valfri lånebelopp. Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få det här lånet, kontakta mig för mer information om låneprocessen, behandla lånevillkoren och hur lånet  överförs till dig. Jag behöver ditt brådskande svar om du är intresserad.  
2018-01-04 13:09
oceanicfinance Sv: Veteranmotor.

Detta är Oceanic-Finance Vi erbjuder lån till privatpersoner och företag runt om i världen, vi är registrerade och licensierade lånföretag, behöver du ett lån för att betala dina räkningar? behöver du ett lån för att starta verksamhet? behöver du ett  lån för att köpa en lägenhet? Vi erbjuder alla typer av lån, om du är intresserad av att få ett lån av något slag. E-post: Oceanicfinance113@gmail.com eller whats-app: +1(267)725-7570  
2018-01-08 20:34
moscatiellodome nico Sv: Veteranmotor.

Opportunità di prestito facile e veloce in 48 ore.
E-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com
 Ciao, sono un azionista ed allo scopo di aiutare coloro che sono respingere da parte delle banche, faccio un prestito tra privato di 1.000€ a 800.000€ se si ete nella necessità di prestito, volete contattarsi affinché possa aiutarliE-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com Grazie e che dio benedica tutte le vostre gestioni.  
2019-09-16 02:08
moscatiellodome nico Sv: Veteranmotor.

Opportunità di prestito facile e veloce in 48 ore.
E-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com
 Ciao, sono un azionista ed allo scopo di aiutare coloro che sono respingere da parte delle banche, faccio un prestito tra privato di 1.000€ a 800.000€ se si ete nella necessità di prestito, volete contattarsi affinché possa aiutarliE-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com Grazie e che dio benedica tutte le vostre gestioni.  
2019-09-16 02:08
moscatiellodome nico Sv: Veteranmotor.

Opportunità di prestito facile e veloce in 48 ore.
E-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com
 Ciao, sono un azionista ed allo scopo di aiutare coloro che sono respingere da parte delle banche, faccio un prestito tra privato di 1.000€ a 800.000€ se si ete nella necessità di prestito, volete contattarsi affinché possa aiutarliE-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com Grazie e che dio benedica tutte le vostre gestioni.  
2019-09-16 02:08
moscatiellodome nico Sv: Veteranmotor.

Opportunità di prestito facile e veloce in 48 ore.
E-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com
 Ciao, sono un azionista ed allo scopo di aiutare coloro che sono respingere da parte delle banche, faccio un prestito tra privato di 1.000€ a 800.000€ se si ete nella necessità di prestito, volete contattarsi affinché possa aiutarliE-mail: moscatiellodomenico84@gmail.com Grazie e che dio benedica tutte le vostre gestioni.  
2019-09-16 02:08
marco Sv: Veteranmotor.

Behöver du ett lån till 2% ränta, vi erbjuder alla typer av lån, om du är intresserad av att få ett lån vänligen kontakta oss via e-post loanoffers842@gmail.com eller whatsap oss +393510651312 
2020-11-08 14:09
Hobelman Sv: Veteranmotor.

Har du några ekonomiska svårigheter? OM JA! Kontakta Hobelman Finance and Mortgages Limited® För små och stora lån. Vi erbjuder alla typer av lånetjänster för att möta dina ekonomiska behov till en låg ränta på 2%. Kontakta oss idag via e-post: hobel manfinance@gmail.com och ditt arbete med oss kommer att bli en bra upplevelse. Vår kredit är öppen för alla oavsett nationalitet.


https://hobelmanfinance346789211.wordpress.com/
Kontakta oss via e-post: hobelmanfinance@gmail.com  
2022-01-08 23:36
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.