Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
wolfelåt vargen leva

jag kan inte först varför varghatet är så enormt utbrett, förklara varför ni vill utrota detta fredliga djur. 
2011-01-15 16:06
FörfattareSvarDatum
aoouuu Sv: låt vargen leva

nej förklara varför du inte kan förstå det för? säg inte att du bor i en stad för då drar ja kassen över huvet. inga fördomar här inte. 
2011-01-15 16:16
wolfe Sv: låt vargen leva

jag är inte rädd för vargen och därför tror jag på att vi kan leva sida 
vid sida det låter som om du inte vill ha vargen kvar, kan det bero på att du är en rädd människa ? bästa hälsningar, bättre mångfald än enfald !! 
2011-01-15 16:42
plutten Sv: låt vargen leva

alla som vill ha bort vargen måste ha haft en hensk barndom där en elak människa som skrämdes när hon läste sagan om Rödluvan o Vargen....stackars människor.....ojojoj 
2011-01-15 17:21
aoouuu Sv: låt vargen leva

varför måste man va rädd för den för att vilja att den ska skjutas lite grann? är väl inte det de handlar om hoppas jag. plutten: hur smart är du egentligen? 
2011-01-15 18:09
plutten Sv: låt vargen leva

MYCKET smart !!!!! 
2011-01-15 18:19
Norrlandslantbr ukare Sv: låt vargen leva

Vargar är mycket trevliga och vackra djur som jag gärna vill ha fler av på mina marker 
2011-01-15 18:25
wolfe Sv: låt vargen leva

där ser ni varghatare majoriteten av befolkningen vill ha vargen kvar 
2011-01-15 19:57
Tallplantan Sv: låt vargen leva

"Min värste fiendes fiende är min vän": så jag tar gärna lite varg i mina skogar för att göra jobbet som söndagsälgjägarna inte klarar av. 
2011-01-16 14:44
dresserad varg Sv: låt vargen leva

kan man inte dressera vargarna att ta nollåttor och vildsvin ? 
2011-01-16 17:03
seg Sv: låt vargen leva

Tack tallplantan för kloka ord, det tycks vara så nu för tiden att jägar kåren inte kan aceptera att några få älgar går åt till mat för vargen. Nej jägarna nu för tiden har blivit så bekväma att man gitter inte att jaga älg med mindre än att det ska  vara en allt för stor stam så att man slipper gå för mycket, skoter o bra med bilvägar annars får det vara. Se på vildsvinstammen som den ökar i rasande fart, vart finns jägarna där? Troligtvis beror det på ren bekvämlighet, efersom vildsvin är lite  mer svårjagat. En liten påminnelse till jägarkåren, kolla andra länder i vår närhet, där finns betydligt mer varg än i Sverige.  
2011-01-16 18:27
sigge gris Sv: låt vargen leva

för några år sedan hånades jag på denna sida då min uppfattning var att snart får markägaren betala för att någon skall komma och jaga gris, men då fnittrades det vilt, nu säger jag bara "VAD VAR DET JAG SA" snart får ni betala mig, snåla bönder ha  ha  
2011-01-16 19:00
Skogspatronen Sv: låt vargen leva

Nej vi ska inte betala! Vi ska en riktigt rejäl vargstam! 
2011-01-16 20:03
Skogsollarn Sv: låt vargen leva

Varg är ett fint och bra djur, hoppas det blir tusentals så älgen och gris försvinner så man slipper få så mycket förstört på sin mark 
2011-01-16 20:28
aoouuu Sv: låt vargen leva

jag hatar vargen för den fäller mina djur i hagarna. ja tycker att alla vargälskare ska bli vegetarianer för de är väl samma som å döda varg som ko, gris, får m.m 
2011-01-16 21:10
hobbybonde Sv: låt vargen leva

förr satte man ut små barn till vargen och den utrotades i princip måste varit elakare barn förr i tiden........ 
2011-01-20 12:11
ewa Sv: låt vargen leva

Vi har klarat oss utan varg länge, så varför ska vi ha dom nu. Jag ser inget posetivt i att dom ska finnas i markerna och ta tamboskap. 
2011-05-12 14:48
MJ Sv: låt vargen leva

Har du problem med vargen att den tar din boskap så finns det ju faktist bidrag och en skyldighet att sätta upp specialstängsel, skulle du hitta ett stort bord fullt med mat mitt ute i skogen skulle du då inte ta för dig och äta om du var hungrig? Vi  har 250 vargar på en så stor yta som Sverige medans tillexempel Spanien har ca 3000 på en så liten yta, förstår inte vad det är med vissa svenskar...  
2014-08-15 09:41
MJ Sv: låt vargen leva

Och vad har människan för rätt att leka Gud? 
2014-08-15 09:43
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.