Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
NyinflyttadRågångsdike

Jag har nyss köpt en jordbruksfastighet som var dåligt underhållen med diken Har börjat dikesrensa nu  Kom till rågångsdiket och kontaktade grannen om rensning  Fick svar att det blir inget rensning av det diket dika på ditt men inte på min mark 
Få r man säga ifrån om rensning av linjedike?  
2010-11-14 20:19
FörfattareSvarDatum
Pelle Ponti Sv: Rågångsdike

Bjud över honom på en middag och diskutera saken i lugn och ro annars kontakta länsstyrelsen 
2010-11-14 22:23
Olof Sv: Rågångsdike

Varför vill han inte rensa diket? 
2010-11-15 11:37
berrabus Sv: Rågångsdike

vem f-n vill rensa ett dike? 
2010-11-15 19:59
Boll@n Sv: Rågångsdike

Är det ett åker eller skogsmarksdike?, och vem drar största fördelen av att det dikas?. 
2010-11-15 20:31
Bonde Sv: Rågångsdike

Är han snål och tycker att det inte får kosta något ??
Du kan ju dika och erbjuda dig att betala allt om det är bra för dig och inte kostar så mycket. Det gjorde jag när jag rensade diken runt åkern och skiftesgrannen inte ville så då fick jag bra u tlopp från mitt dike...  
2010-11-15 22:44
Nyinflyttad Sv: Rågångsdike

 Det är åker på båda sidor om rågångsdiket och jag har störst nytta av att det blir utlopp för vattnet Grannen säger ifrån för jag tror han vill inte att det ska bli för bra på min jord och det är ett sätt att bromsa för andra och hela byn
Vem på Lä nstyrelsen har hant om dikningsfrågor?  
2010-11-16 20:00
Boll@n Sv: Rågångsdike

Jag skulle följa Bondes råd i här fallet.

Tjurskallar och idioter finns det gott om!, men att fösa myndigheter framför sig i syfte att få rätt är knappast något som förbättrar dina relationer till grannen.
Något som du kanske får leva med i åtski lliga år framåt, och då kommer följdfrågan:

Är det värt detta?.
  
2010-11-16 23:45
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.