Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
FiaTips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Om det nu finns någon som bytt packbox bakhjul på en Fiat 980 DT så ser jag fram emot att du kan erbjuda information över hur man gör.
Däck och nav nedmonterat men hur får man ut navet: det sitter en konkav med 2 st. utbukningar som man ev. ska slå  på ..men hur gör man.
Är det någon som vet så är du välkommen att skriva en rad, sitter säkert inne med något som du vill veta.
Mvh Fia  
2010-10-07 22:45
FörfattareSvarDatum
Gustav Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Däcket ska sitta kvar på fälgen! skruva av hjulet istället och lyft av trumpeten, glöm inte att släppa ut oljan först. 
2010-10-08 00:02
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Hej! Tack för ditt svar : Läget är : Däcket är av, oljan har ju runnit ut ( i plastbox) Nu finns bara navet med bultar med den konkava mitten som har två st. utbukningar som man kan tänkas att man kan (göra något ) med men vad? Vad menar du med trump et ? Tacksam för svar. Mvh Fia  
2010-10-08 00:21
mikael Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

trumpeten är den mellan bit som sitter mellan hjulnavet och bakändan . du måste lossa alla bultarna runt om och lyfta ut den, du måste ha något och lyfta med för den är tung, när du demonterat den så sitter där en låsring du måste tabort sen är det b ara till å dra ut axelen  
2010-10-08 17:07
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Hej till er andra som kanske vill ha info. om hur vi gjort men behöver komma vidare: läget är trumpeten är av och med lite fix o trix och stor hjälp av två starka svärsöner så nu är den av och allt blottat int till varje kugg. Nu kommer nästa ( jävla r) bulten som sitter i drivaxeln som måste lossas, vilket håll, medsos eller motsos ? Den sitter som ... nu har vi provat med mutterdragare på högsta slag och den vill inte släppa och annat.Så hur ni något tips om hur vi kommer vidare så är vi öppna  för förslag. Och om du inte har det så svara inte. Tack Mvh Fia   
2010-10-10 01:41
Fiatmekaniker Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Värm muttern med gassvetsen så lossar den, går den inte att lossa ändå så får du be någon av svärsönerna att olla muttern men vänta till den har svalnat annars kan det uppstå vissa skador 
2010-10-10 10:49
mikael Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

kolla så där inte sitter ett låsbläck .annars är det bara och värma muttern å försöka 
2010-10-10 10:59
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Tack för tipset. Vi får nog värma den mer än vad vi gjorde, så det får bli ett nytt försök idag. Annars blir den "bojsten"..
(Bra hemsida : trattore.it där finns ritningar och reservdelar till de flesta traktorer.) 
2010-10-10 12:06
lena Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

hej fia värm inte för mycket för då skär gängerna så gjorde min man å fy fanken va arg han blev 
2010-10-10 16:48
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Nu kan jag/vi bara meddela detta : Allt går med 100000000 svordommar, fotodokumentation, sprängskiss och reservdelar och stor koll. Nu är den bytt och allt på plats... Nu värmde vi inte det så pass för när vi väl fick loss bulten så var den sval men  med 95 kg "farsa" rätt verktyg så fick han loss den. Och sen behöver man två st. svärsöner för avmontering: Ny packbox, en svärson/farsa och jag som sitter här fick allt på plats igen!!!
Så om ni behöver byta en packbox bak så är jag behjälplig. M å så gott sen får vi provköra och se. Tack till er som hjälpt oss !!  
2010-10-10 20:32
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Allt har gått bra inget läcker och den är provkörd !!! 
2010-10-12 22:13
olle Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Fia får jag olla dig för att du är så duktig? 
2010-10-15 21:29
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Ja det kan du väl få, men jag bestämmer var 
2010-10-16 21:57
olle Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Fia du kan få det mellan stjärthalvorna 
2010-10-23 22:49
Fia Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Aldrig i livet! men du kan få göra det i pannan om du tvättar verktyget ordentligt först. 
2010-10-29 20:30
KiftReire Sv: Tips om byte av packbox bakhjul Fiat 980 DT

Thanks for simplifying this up. I am going to keep on a lookout for your next blog entries. Like the structure in this article. Be clean whilst serving up good quality.

http://www.willpowerinstitute.com/content/flask-head-covering-explanation
ht tp://rightfromtheheart.org/member/12659/
  
2013-01-04 01:42
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.